ŠKODA OCTAVIA

NOUA ŠKODA OCTAVIA-TEHNOLOGIE

NOUA ŠKODA OCTAVIA: NOI SISTEME DE ASISTENȚĂ
Călătorește fără griji indiferent unde te vei afla: în aglomerația urbană sau la drum lung. 

ŠKODA a echipat a patra generație ŠKODA OCTAVIA cu numeroase tehnologii inovatoare și noi sisteme de asistență ce se lansează acum în premieră la marca ŠKODA. Printre acestea se numără tehnologia shift-by-wire pentru transmisia automată DSG, precum și sistemele de siguranță noi, ca de pildă asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul pentru virare și sistemul de avertizare la ieșirea din mașină. Printre premierele modelului OCTAVIA se mai numără și farurile Matrix full-LED, Side Assist și Emergency Assist, precum și tempomatul predictiv și Area View.

OCTAVIA_sisteme_de_asistenta.jpg

TEHNOLOGIE HIBRIDĂ PENTRU CONSUM MAI SCĂZUT

În premieră, modelul poate fi echipat cu un sistem hibrid plug-in, fiind oferit în această formă sub denumirea OCTAVIA iV. O parte dintre motoarele pe benzină, ce au fost acum optimizate, sunt echipate cu tehnologia inovatoare micro-hibridă, iar motoarele diesel sunt oferite în versiunea EVO de ultimă oră și au emisii de oxizi de azot cu până la 80% mai mici. Astfel gama largă de motorizări oferă puteri între 81 kW (110 CP) și 150 kW (204 CP).  Motorul pe benzină 1,4 TSI și motorul electric generează împreună 150 kW (204 CP) pentru a propulsa OCTAVIA iV. Având o capacitate de 37 Ah și furnizând 13 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune permite o autonomie electrică de până la 55 km, conform ciclului WLTP. Versiunile eTEC echipate cu cea mai nouă generație de motoare pe benzină EVO 1,0 TSI sau 1,5 TSI dispun de tehnologie micro-hibridă când sunt echipate cu transmisia automată DSG. Folosind un motor electric de 48-V care are rol de demaror și de alternator și este antrenat de o curea, precum și o baterie litiu-ion de 48-V, sistemul recuperează energie la frânare și susține motorul cu ardere internă, oferindu-i cuplu electric adițional și permițând rularea liberă cu motorul termic complet oprit. Motoarele diesel EVO fac uz de un nou tip de tratare a gazelor cu dublu dozaj, la care soluția AdBlue® este injectată țintit în fața celor două convertoare catalitice, aranjate consecutiv, unul după celălalt. Controul dinamic al șasiului este o dotare opțională permite acum modificarea cursivă a diferiților parametri, precum setările suspensiilor, amortizoarelor și direcției, sau modului de funcționare a transmisiei automate DSG.

octavia-capota.jpg

DISPLAY HEAD-UP

Te vei obișnui foarte repede la Noua OCTAVIA cu volanul multifuncțional, cu cutia de viteze DSG sau cu tehnologia shift-by-wire. O imagine de ansamblu perfectă este oferită de noul afișaj head-up și de Virtual CockpitDisplay-ul head-up opțional este o altă premieră în gama ŠKODA și proiectează direct pe parbrizul (opțional încălzit) informații importante ca de exemplu viteza, instrucțiunile de navigație, indicatoarele de circulație detectate și sistemele de asistență activate. Display-ul Maxi DOT multifuncțional de 4,2 inchi este inclus în echiparea standard și dispune de 16 culori.

octavia-volan-multifunctional.jpg

SIGURANȚĂ DE 5 STELE

Ocupanții sunt protejați de 9 airbag-uri care funcționează în tandem cu centurile de siguranță. Dacă un accident este inevitabil, pasagerii sunt protejați la impact  în caz de coliziune sau răsturnare de Crew Protect Assist care închide geamurile și activează pretensionarea centurilor.  După coliziune intervine Multi-Collision Brake care reduce riscul unei tamponări în lanț.

skoda-octavia-ncap.jpg

FARURILE FULL-LED MATRIX OPȚIONALE

Cea mai nouă ediție a modelului principal al mărcii poate fi comandată acum cu farurile inovatoare full-LED Matrix, cu module separate pentru luminile de drum și cele de întâlnire. Fiecare modul are 22 de LED-uri care pot fi controlate separat, generând un fascicol de lumină compus din mai multe segmente. Astfel, șoferul poate păstra luminile de drum permanent aprinse, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Tehnologia inteligentă folosește o cameră video pentru a detecta traficul din sens opus, dar și persoanele și obiectele care reflectă lumina. Este folosită și o unitate de comandă ce aprinde și stinge instantaneu segmentele fascicolului. Farurile oferă, de asemenea, de mai multe moduri de iluminare pentru diferite situații de mers și diferite condiții meteo, ca de pildă pentru condusul în mediul urban, pe autostradă sau pe ploaie. Farurile dispun și de funcția Coming Home/Leaving Home animată, ce aprinde anumite elemente ale farurilor și ale blocurilor optice spate full-LED opționale, într-o secvență specifică, la intrarea în mașină și la ieșire. Blocurile optice spate full-LED au fost echipate și cu elemente cristaline de design și cu lumini de semnalizare dinamice.

octavia-lumini.jpg

SISTEME DE ASISTENȚĂ INOVATOARE LANSATE ÎN PREMIERĂ PENTRU MARCA ŠKODA

A patra generație a modelului OCTAVIA lansează acum mai multe sisteme de asistență inovatoare, dintre care unele reprezintă premiere absolute și pentru toate modelele ŠKODA. Astfel, noul asistent pentru evitarea coliziunilor ajută șoferul amplificând activ asistarea direcției în cazul unei coliziuni iminente cu un biciclist, pieton sau alt vehicul, permițând în caz ideal evitarea controlată a accidentului. În intersecții, asistentul la virare poate detecta din fază incipientă vehiculele ce vin din sens opus și poate astfel avertiza șoferul sau chiar opri automobilul. Sistemul de avertizare pentru ieșirea din mașină avertizează șoferul dacă un alt vehicul sau ciclist se apropie de mașină din spate când se deschide portiera. O altă dotare nouă este funcția de avertizare pentru traficul local, ce semnalează automat șoferului ambuteiajele din zona în care se află mașina.


octavia-oras.jpg

SISTEME DE ASISTENȚĂ NOI ȘI OPTIMIZATE

Area View asigură o vedere de ansamblu asupra zonei în care se află mașina, pentru simplificarea manevrelor de parcare, de exemplu. Side Assist avertizează șoferul în cazul în care din spate sau din unghiul mort se apropie alte vehicule, pe o distanță de 70 m, contribuind astfel eficient la prevenirea accidentelor pe autostrăzi sau șoselele cu două benzi. În oraș, Front Assist cu funcția predictivă de monitorizare a pietonilor și funcția de protecție a bicicliștilor avertizează vizual, acustic și printr-o ușoară acționare a frânelor cu privire la riscul unei coliziuni. De asemenea, încetinește automat mașina în caz de urgență.
Tempomatul predictiv a fost, de asemenea, optimizat, pe baza tempomatului adaptiv ACC și ajustând acum automat viteza mașinii în funcție de vehiculele care se deplasează în față în același sens, la până la 210 km/h. În combinație cu transmisia automată DSG, sistemul poate chiar frâna mașina complet, până la oprire și o poate apoi porni din nou de pe loc, în termen de trei secunde. De asemenea, cea mai nouă versiune a tempomatului predictiv folosește imaginile provenite de la camera video de la nivelul parbrizului, precum și de la sistemul de navigație, pentru a detecta restricțiile de viteză și virajele și a ajusta viteza automat.
Noul tempomat ACC, împreună cu versiunile actualizate ale funcției de identificare a indicatoarelor de circulație, ale asistentului Lane Assist (poate acum identifica și șantierele rutiere), asistentului pentru ambuteiaje și Emergency Assist compun pachetul complet al sistemului Travel Assist. Cu Hands-on Detect, mașina poate verifica dacă șoferul atinge volanul în mod corespunzător sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale.  Emergency Assist poate opri mașina complet pe banda pe care se află. Dacă, în ciuda numeroaselor sisteme de asistență, un accident nu poate fi prevenit, sistemul Crew Protect Assist va pregăti mașina și ocupanții pentru coliziunea iminentă în fața sau spatele mașinii, sau chiar pentru răsturnarea mașinii, închizând automat geamurile și plafonul panoramic și tensionând totodată automat centurile, de exemplu.. După o coliziune, sistemul de frânare Multi Collision Brake previne continuarea deplasării necontrolate a mașinii.

octavia-sosea.jpg