Caroserie, sisteme de siguranţă şi asistenţă

Fiind construit pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen, KAMIQ oferă cel mai înalt nivel de siguranţa activă şi pasivă. Maşina poate fi echipată cu până la nouă airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii şoferului şi airbag-uri laterale în spate, la care se adaugă sisteme de asistenţă de ultimă oră şi spaţiu din plin. Maşina are lungimea de 4.241 mm, lăţimea de 1.793 mm şi înălţimea de 1.553 mm (inclusiv barele de plafon). Aproape 80 % din caroserie este fabricată din oţel de înaltă rezistenţă şi oțel format la cald. Farurile LED şi blocuri optice spate cu LED sunt incluse în echiparea standard, iar versiunea full-LED cu AFS şi luminile de semnalizare dinamice pentru faţă şi spate sunt dotări opţionale. În dotarea standard sunt incluse şi sistemele Lane Assist, Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă, sistemul predictiv de protecţie a pietonilor şi sistemul de frânare pentru prevenirea coliziunilor multiple (Multi-collision brake).

SIGURANTA-1.jpg

ŠKODA a configurat pentru noul KAMIQ un nivel excepţional de siguranţă pentru un automobil din segmentul SUV-urilor de oraş. Marca cehească a reuşit aceasta prin utilizarea unui număr mare de sistemele de asistenţă de ultimă oră, precum şi a unei proporţii mari de oţeluri de înaltă rezistenţă pentru structura caroseriei, ceea ce optimizează siguranţa pasivă. KAMIQ este, de asemenea, prima ŠKODA cu farurile LED compuse din două elemente, cu luminile de zi integrate deasupra farurilor principale şi, în versiunea full-LED, cu lumini de semnalizare dinamice în faţă şi în spate.

Matthias Michniacki, cel care conduce departamentul de dezvoltare pentru exterior, interior şi siguranţă în cadrul ŠKODA AUTO a declarat: „Caroseria modelului KAMIQ este realizată în proporţie de aproape 80% din oţeluri de înaltă rezistenţă sau oţeluri rigidizate. Astfel, rezultă o rigiditate torsională accentuată, manevrabilitate optimizată şi o longevitate extraordinară a automobilului.”

ŠKODA lansează astfel un SUV deosebit de robust şi spațios pe şoselele Europei. Lungimea sa este de asemenea, optimă pentru oraş: 4.241 mm. Înălţimea modelului KAMIQ este de 1.553 mm cu bare de plafon. Ampatamentul de 2.651 mm este cel mai mare din segmentul SUV-urilor urbane, la fel ca lăţimea de 2.651 mm. Avantajul principal este resimţit de ocupanţii care beneficiază astfel de spaţiul generos cu care ne-au obișnuit deja toate modelele ŠKODA. KAMIQ este primul SUV ŠKODA construit pe baza platformei MQB-A0 a Grupului Volkswagen

Poziţia înaltă pe scaune oferă o vizibilitate excelentă

Înălţimea mare a scaunelor de la bordul noului SUV are impact şi asupra siguranţei, deoarece şoferul are o vizibilitate foarte bună asupra traficului. Totodată, înălţimea facilitează urcarea la bord şi coborârea din maşină. Caroseria deosebit de rigidă sporeşte şi mai mult siguranţa celui mai mic membru al familiei de SUV-uri ŠKODA şi a fost realizată prin utilizarea în proporţie mare a oţelurilor moderne la construirea caroseriei. Este vorba de oţeluri ultra-rigide şi formate la cald, în proporţie de aproape 80%. Acestea sunt folosite în zone importante pentru siguranţă, precum montanţii A şi B, capătul frontal şi tunelul transmisiei.

 Până la nouă airbag-uri şi sistemul de protecţie proactivă a ocupanţilor  

ŠKODA KAMIQ face uz de numeroase sisteme de siguranţă activă şi pasivă pentru protejarea ocupanţilor şi reducerea gravităţii accidentelor, în cazul în care acestea nu pot fi complet evitate. Din sistemul de siguranţă pasivă fac parte până la nouă airbag-uri. Printre dotările standard se numără airbag-urile pentru şofer şi pasagerul din faţă, airbag-urile cortină şi airbag-urile laterale frontale. Opţional, KAMIQ poate fi echipat şi cu un airbag pentru genunchii şoferului şi airbag-uri laterale în spate. Sistemul opţional de protecţie proactivă a ocupanţilor (Crew Protect Assist) închide rapid eventualele geamuri deschise, tensionând totodată automat centurile de siguranţă din faţă în cazul riscului iminent de coliziune. După un accident, sistemul de frânare Multi Collision Brake previne continuarea deplasării necontrolate a maşinii. Pentru ca şi cei mai tineri pasageri de la bordul modelului KAMIQ să beneficieze de siguranţă maximă, maşina dispune de puncte de ancorare ISOFIX şi Toptether pe scaunul pasagerului din faţă şi pe scaunele din spate.

Farurile LED şi luminile de semnalizare dinamice

Farurile LED le oferă designerilor o mare libertate creativă şi totodată cresc nivelul de siguranţă, datorită luminozităţii şi a culorii luminii, ce este apropiată de cea naturală. De asemenea, acest tip de faruri durează mai mult decât farurile cu halogen. ŠKODA KAMIQ este singurul automobil din segmentul din care face parte care dispune de LED-uri deja din dotarea standard pentru luminile de întâlnire, cele de drum şi cele de zi, precum şi pentru luminile de poziţie din spate, cele de frână şi cele de ceață spate. Farurile full-LED sunt o altă opţiune şi sunt formate dintr-un modul bi-LED pentru luminile de drum şi cele de întâlnire, plus LED-uri adiţionale pentru luminile de poziţie laterale şi proiectoarele de ceaţă cu funcţia Cornering. O bandă îngustă formată din patru LED-uri individuale asigură luminile de zi şi luminile de semnalizare dinamice.

 

În dotarea standard sunt incluse numeroase sisteme de asistenţă

ŠKODA KAMIQ poate fie echipată cu sisteme de asistenţă de ultimă oră şi în dotarea standard dispune deja de dotări precum Lane Assist şi Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă. Folosind o cameră video, Lane Assist recunoaşte marcajele benzilor de rulare şi ajută șoferul să menţină automobilul pe bandă. Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă ajută şoferul în traficul urban prin prevenirea sau reducerea gravităţii unei coliziuni cu pietonii sau cicliştii. În acest sens, sistemul monitorizează zona din faţa maşinii şi opreşte automat maşina în caz de urgenţă.

Side Assist detectează vehiculele la distanţe de până la 70 m

Sistemul opţional Side Assist ajută şoferul la depăşirile pe autostradă şi şoselele cu două benzi. Sistemul face uz de două radare pentru a detecta autovehiculele care se apropie din spate şi avertizează şoferul în timp util. Funcţia Rear Traffic Alert, care este integrată în Side Assist avertizează şoferul cu privire la obiectele care se deplasează în spatele propriului automobil la mersul în marşarier cu viteze de până la 15 km/h, precum şi în lateral şi pe distanţe de până la 70 m. Dacă şoferul nu răspunde la semnalul vizual iniţial, se aude o avertizare sonoră, care va fi apoi urmată de oprirea de urgenţă.

 

Sistemele opţionale de asistenţă optimizează confortul

KAMIQ ofer o gamă largă de sisteme de asistență cunoscute din segmentele superioare. Acestea sporesc siguranţa, dar şi confortul. Printre sistemele de acest tip se numără funcţia opţională Park Assist ce poate ghida maşina pe şi de pe locurile de parcare perpendiculare şi paralele.

 

Opţional, confortul poate fi crescut şi cu ajutorul tempomatului adaptiv ACC, optim pentru cei care conduc des la drum lung. Asistentul acesta menţine viteza dorită (până la 210 km/h) şi frânează automat dacă detectează un autovehicul care se deplasează mai încet în faţă, pe aceeași direcţie. În combinaţie cu transmisia automată DSG, sistemul poate chiar frâna maşina complet, până la oprire şi o poate apoi porni din nou de pe loc, în termen de trei secunde. Detectorul opţional de oboseală Driver Alert recunoaşte când concentrarea şoferului scade, caz în care îi recomandă acestuia o pauză.

 

Diferenţialul blocabil electronic XDS+ este o dotare standard şi optimizează tracţiunea roţilor din faţă. TPM+ monitorizează presiunea din pneuri. Asistentul la pornirea din rampă (Hill Hold Control) previne rularea înapoi a maşinii şi oprirea motorului la pornirea din rampele cu înclinaţia de peste 5 grade.

ACC.jpg

SISTEME DE ASISTENȚĂ LA ȘOFER

 

Descoperiți toate avantajele de pe site-ul interactiv.

 Driver-assistance-systems-m27-com.190af406f14158f8484c21d22100daf6.fill-1120x441.jpg