bernhard-maier-skoda-sneak-preview-paris.jpg

ŠKODA la ediţia 2018 a Salonului Auto de la Paris: noutăţi sportive, sustenabile şi digitale 

›   ŠKODA îi invită pe vizitatorii Salonului Auto de la Paris (2 - 14 octombrie 2018) în pavilionul 4, unde pot să experimenteze şi un univers digital inedit

›   ŠKODA VISION RS îmbină sportivitatea cu sustenabilitatea

›   ŠKODA KODIAQ RS este primul SUV din gama modelelor sportive ŠKODA RS

›   Variantele SPORTLINE şi SCOUT sunt noutăţile din gama ŠKODA KAROQ

 

La Salonul Auto de la Paris de anul acesta, ŠKODA pune accent pe sportivitate, sustenabilitate şi pe serviciile de mobilitate. Marca cehească invită vizitatorii la o experienţă aparte, între 2 şi 14 octombrie: în colţul User Experience al standului ŠKODA, vizitatorii pot deveni un avatar, creat chiar de ei, pentru a vizualiza derularea unei zile fictive, ghidaţi printre oferte digitale adaptate individual. Prezentând la Paris studiul VISION RS, ŠKODA oferă o privire în viitor. Acest studiu prezintă compacta viitorului şi următoarea etapă a dezvoltării familiei de modele RS. Iar această familie include acum pentru prima dată şi un SUV: ŠKODA KODIAQ RS. SUV-ul compact ŠKODA KAROQ va fi, de asemenea extins, cu variantele SCOUT şi SPORTLINE.

Un important aspect al Strategiei ŠKODA 2025 este transformarea mărcii dintr-un producător auto tradiţional, într-o "companie Simply Clever, oferind cele mai bune soluţii de mobilitate". La Salonul Auto de la Paris (2+14 octombrie 2018), producătorul auto ceh va demonstra cum şoferul şi mediul în care acesta se mişcă se interconectează tot mai mult. La standul ŠKODA, vizitatorii salonului vor putea experimenta virtual tehnologii şi servicii prin care mobilitatea cotidiană devine tot mai facilă. În colţul User Experience, vizitatorii îşi pot crea un avatar şi îşi pot echipa alter-egoul cu propriile lor caracteristici şi nevoi. Folosind filme scurte, avatarul ghidează vizitatorul de-a lungul unei zile fictive, în care utilizatorul beneficiază de ajutorul inovaţiilor şi serviciilor de mobilitate oferite de ŠKODA AUTO DigiLab.

Servicii inovatoare de mobilitate

Platforma de car-sharing, HoppyGo, de exemplu, creşte continuu, fiind una dintre cele mai mari platforme din Republica Cehă. Aceasta le oferă celor din baza sa de date servicii flexibile de mobilitate, care pot fi organizate foarte simplu şi confortabil, folosind o aplicaţie pentru smartphone. Suplimentar faţă de aplicaţia ŠKODA Connect, şoferii ŠKODA pot folosi, de asemenea, ŠKODA Connect Alexa pentru a afla informaţii despre maşina lor, punându-i asistentului Amazon Alexa Voice Service întrebări simple din confortul de acasă. Astfel ei pot afla dacă uşile maşinii lor sunt încuiate şi geamurile sunt închise sau cât combustibil mai au în rezervor şi unde anume este parcat automobilul lor ŠKODA. Asistentul ŠKODA Connect Alexa este disponibil în germană şi engleză şi, începând de acum, şi în franceză. Integrarea funcţiei Smart Home, pe de altă parte, le permite utilizatorilor să-şi verifice locuinţa conectată, de la bordul automobilului lor ŠKODA. Şoferii ŠKODA pot verifica foarte simplu starea diferitelor dispozitive Smart Home. Astfel, de exemplu, ei pot afla dacă au rămas aprinse luminile în bucătărie şi dacă geamurile sunt închise.

 

O privire în viitor: ŠKODA VISION RS

Studiul ŠKODA VISION RS demonstrează modul în care ŠKODA vede modelele RS şi automobilul compact din viitor. ŠKODA VISION RS îmbină  sportivitatea unui nou limbaj de design atractiv, cu un nivel ridicat de sustenabilitate, folosind, de exemplu, fibră de carbon din materiale reciclate, precum şi materiale vegane. În afară de fibra de carbon, materialul bine-cunoscut de la maşinile de curse, interiorul mai este dominat şi de sticlă de cristal iluminată şi animată. Sistemul electric de propulsie garantează dinamism şi eficiență. Hibridul plug-in îmbină un motor 1,5 TSI pe benzină cu o putere de (110 kW / 150 CP) cu un motor electric de 75 kW, oferind o puterea totală de 180 kW (245 CP). Emisiile de CO₂ de numai 33 g/km evidenţiază sustenabilitatea sistemului de propulsie. ŠKODA VISION RS se poate deplasa pe o distanţă de 70 km cu propulsie pur electrică şi, deci, fără emisii.

 

ŠKODA KODIAQ RS este primul SUV din gama RS

Iar noua ŠKODA KODIAQ RS va intra curând în producţia de serie. Primul SUV care va purta emblema RS este echipat cu cel mai puternic motor diesel din istoria modelelor de serie ale mărcii: 176 kW (240 CP).

Stabilind un nou record la categoria SUV-urilor cu şapte locuri, de 9 minute şi 29,84 secunde pentru un tur de circuit pe Nürburgring Nordschleife, ŠKODA KODIAQ RS şi-a demonstrat deja abilităţile atletice într-o manieră cu adevărat impresionantă, încă înainte de premiera sa mondială, de la Paris. ŠKODA KODIAQ RS dispune de detalii specifice modelelor RS, inclusiv bare de protecţie noi şi elemente negru gloss, precum grila radiatorului, ramele geamurilor şi oglinzile exterioare. La toate acestea se adaugă şi faruri full-LED. Printre dotările standard ale SUV-ului sportiv, se numără şi tracţiunea integrală, suspensia cu reglare adaptivă (DCC) şi direcţia progresivă. KODIAQ RS este, de asemenea, primul model ŠKODA care include în dotarea standard jante din aliaj uşor de 20 inchi şi funcţia Dynamic Sound Boost. Această funcţie accentuează sunetul natural al motorului şi îi rafinează sonoritatea. Interiorul este marcat de scaunele sport acoperite cu Alcantara® perforată şi cu piele carbon, dar şi de afişajul Virtual Cockpit.

 

ŠKODA KAROQ SPORTLINE este echipată cu un motor pe benzină de 140 kW (190 CP)

Noua ŠKODA KAROQ SPORTLINE este, de asemenea, un model cu design sportiv. Lansat în anul 2017, SUV-ul compact şi versatil este acum disponibil pentru prima dată şi în această variantă şi este singura versiune care poate fi echipată cu motorul 2,0 TSI de 140 kW/190 CP. În varianta SPORTLINE, designul emoţional al modelului KAROQ este evidenţiat şi mai puternic, datorită numeroaselor elemente negre, care îi accentuează alura dinamică. Scaunele sport negre cu tapiţerie textilă şi cusături contrastante argintii, creează şi la interior o atmosferă sportivă. ŠKODA KAROQ SPORTLINE este disponibilă cu tracţiune faţă sau integrală. Gama de motoare este compusă din două motoare pe benzină şi două motoare diesel, care generează 110 kW (150 CP) sau 140 kW (190 CP).

 

ŠKODA KAROQ SCOUT este noul aventurier

ŠKODA KAROQ SCOUT preia rolul aventurierului în gama KAROQ. Această nouă variantă de off-road dispune în dotarea standard de tracţiune integrală, pentru toate motoarele şi are un design mai robust. Elementele din plastic argintiu protejează caroseria elegantă atât în oraş, cât şi în off-road. Bandourile cromate încadrează grila radiatorului şi geamurile laterale. Sub pasajele distinctive ale roţilor, versiunea SCOUT se face remarcată cu jante din aliaj uşor de 18 inchi sau, opţional, de 19 inchi. Interiorul este echipat cu detalii negru Piano, bandouri decorative cu efect de lemn de frasin închis la culoare şi cu scaune cu tapiţerii noi, cu cusături contrastante. Sub capotă, se află unul dintre cele două motoare diesel de 110 kW (150 CP) sau 140 kW (190 CP), ori motorul pe benzină 1,5 TSI de (110 kW / 150 CP).

 

 

 

ŠKODA AUTO

›   înființată în epoca pionieratului automobilistic, în anul 1895, este una dintre companiile auto cu cea mai îndelungată istorie din lume.

›   în prezent, le oferă clienţilor opt game de autoturisme: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ şi KAMIQ (în China), precum şi SUPERB.

›   în 2017 a livrat peste 1,2 milioane de automobile la clienţii de pe întregul glob.

›   începând cu anul 1991, face parte din Grupul Volkswagen. Grupul Volkswagen este unul dintre cele mai de succes concerne auto din lume. ŠKODA AUTO produce și dezvoltă, independent, dar în asociere cu Grupul, automobile, dar şi componente precum motoare și transmisii. 

›   are trei sedii în Republica Cehă; produce în China, Rusia, Slovacia, Algeria și India, în principal prin intermediul unor parteneriate încheiate în cadrul Grupului; produce şi în Ucraina și Kazahstan, cu parteneri locali.

›   la nivel mondial, are peste 35.000 de angajați și activează în peste 100 de piețe.

›   în cadrul Strategiei ŠKODA 2025, se transformă dintr-un producător auto tradiţional, într-o "companie Simply Clever, oferind cele mai bune soluţii de mobilitate".